Születő városrészek modern hídja, a Lágymányosi híd

(2010. szeptember 18. szombat)

Amikor 1995-ben átadták a Lágymányosi hidat, leginkább az egyedi, eddig még hídon sehol nem alkalmazott tükrös világítást dicsérték, mely a lentről világító lámpák fényét 35 m magasban elhelyezett műanyag tükrök segítségével szórja szét egyenletesen az egész hídpályán.

Emlékszem, minden külföldi vendégünknek megmutattuk a fehér fényekkel ékes műtárgyat.

 

Mára a város is hozzáfejlődött a modern vonalvezetésű hídhoz, így a Petőfi hídtól délre egy egészen új Budapest(rész) született.

Sajnálatos persze, hogy a Lágymányosi híd a Duna kanyarja miatt nem esik bele a Belváros sokat magasztalt panorámájába, de talán jobb is, hiszen a Soroksári út új épületei, a MÜPA és a Nemzeti Színház, szemben pedig Újbuda és a gyönyörűen parkosított Kopaszi-gát, és persze maga a híd így, együtt alkotnak friss, modern, éjjel színpompás egységet.

 

Ha felidézzük Dr. Gáll Imre szakszerű mondatát, miszerint "a Lágymányosi híd hatnyílású, folytatólagos, felsőpályás, kétcellás trapéz keresztmetszetű szekrénytartós, ortotrop pályalemezes acél gerenda, a pillérek feletti pilonokon ferde rudakkal felfüggesztett szerkezet", akkor valószínűleg a legtöbben úgy érzik, túl sok ez egy kellemes szombat délelőttre...

De ha azt mondom, hogy sétánk során valódi kirándulást tettünk a híd acélszerkezetében, és a közművezetékek járataiban értelmet nyert a fenti, elsőre talán ijesztő szerkezeti leírás, akkor már bizonyos, hogy mindenki érzi, nagyon érdekes kirándulás volt!!!

 

A Lágymányosi híd a MÜPA felől:

 

Összegyűltünk..., aztán elindultunk...

 

Mentünk mendegéltünk...

         

 

 

És láttuk a szerkezetet, a csöveket, vezetékeket...

      

 

    

 

Élmény volt a kirándulás a hídon és a hídBAN!

 

 

Ha bármi kérdésed van, írj, örömmel válaszolok!

Mindenkit szeretettel várok!

Szabó Judit

info@explorehungary.hu